csütörtök, augusztus 6

A vonzás törvénye és Csilla




Oslóban a 11-ik Európai Pszichológus Kongresszuson (www.ecp2009.no) nemigazán találkoztunk magyarokkal. Szomorúan állapítottuk meg, hogy senki nem képviseli Magyarországot, Romániából is csak hárman voltunk. A belterjesség...
A flow szimpóziont már itthon bekarikáztam, hogy oda mindenáron el akartam menni. A konferencia harmadik napján volt. Mire visszaértünk a Radisson Hotelbe, a kongresszus egyik helyszínére a terem ajtaját zárva találtuk. Megtelt és bezárták. Rég nem voltam ennyire csalódott. Nem történhet meg, miután 2500 km-t autóztunk idáig...Vártunk a terem előtt. Vártuk a csodát. És megtörtént:)

Érkezik egy szőke lány, aki szintén ugyanoda akar bemenni. Benyit, zárva. Edével szóba elegyednek, a férjem már meséli is, angolul: Mondtam a feleségemnek jöjjünk vissza idejében és most tessék, bezárták. Nem lehet bemenni.
Én közben a programfüzetet studiroztam és megszólaltam, magyarul: Gyere Ede, menjünk át a Nobel Intézetbe, ott van még valami jó program.
A lány szemei felcsillannak: Magyarok vagytok?! Mondom igen, erdélyi magyarok. Én is, feleli, Marosvásárhelyen születtem, szüleim jelenleg Csíkban élnek, én Debrecenben jártam egyetemre pszichológiára, most Drezdában doktorálok. Onnan érkeztem.

Hát nagy volt az öröm, mindkét részről. 15 percet beszélgettünk kint és láss csodát, valaki oda megy a terem ajtajához, kopog és kinyílik az ajtó. Beértünk a harmadik előadásra. Aztán együtt lógtunk nemcsak a konferencián, hanem elmentünk várost nézni, tekeregtünk a Botanikus kertben, a Münch múzeumban és a norvég királyok várába, az Ackerhus kastélyban. De erről majd részletesen:http://utakesosvenyek.blogspot.com Csilla minden kanyarban elmondta: el sem hiszitek, hogy örülök, hogy találkoztunk:)


Szóval, hogy is működik a vonzás törvénye? Alapelve, hogy minden gondolat rezgéseket bocsát ki és a hasonló a hasonlót vonzza. Az egész életem ilyen véletlen, szerencsés találkozások mentén zajlott. A vonzás törvénye a 2006-ban megjelent A Titok című filmmel és az Ábrahám tanításai című könyvvel került be a köztudatba. A vonzás törvénye a kvantumfizikában gyökerezik, miszerint minden gondolatnak energiája van, ami a mágneséhez hasonlítható. Az alapelvei közé sorolható az, hogy légy nyitott, és fogadd el, amit kapsz, viselkedj és érezz úgy, mintha már megtörtént volna a kívánt dolog, valamint ami a legfontosabb, összpontosítsd az érzelmeidet a kívánt dologra, és érezz hálát, lelkesedj érte.
Sokan szkeptikusan viszonyulnak ehhez a kérdéshez. Az én életemben ez teljes mértékben működik és ami érdekes, hogy azelőtt is működött, még amikor nem is tudtam, hogy hívják és nem olvastam sem a Titok könyvet és nem láttam a filmet sem.

Hasonló hasonlót vonz... így igaz. Csilla meghívott magához Drezdába, nála aludtunk. Már csöppet sem csodálkoztam azon, hogy lakása miniben teljes mértékben hasonlít a miénkre illetve, hogy az én kedvenc idézeteim az ő kedvencei is egyben. Rokonlelkek vagyunk és bevonzottuk egymást:) Ami még érdekes, hogy utólag kiderült, van egy közös ismerősünk és amikor a tavaly a Kulcs Egyesülettel Drezdában voltunk, akkor ő meghívta Csillát is az egyik estére. Akkor nem ért rá. De a talákozásunk meg volt írva...

A dolognak van folytatása is. Úgy döntöttünk, közösen kutatunk a továbbiakban. Természetesen flow témában, ami mindkettőnk kedvence. A flow élmény megélésének gyakoriságát fogjuk vizsgálni a pedagógusok körében, magyar és német populációban.

Nincsenek véletlenek:)

1 megjegyzés:

chema írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.