csütörtök, november 11

Szávai Géza: Láss csodát! könyvének bemutatója





A XVI. Marosvásárhelyi Nemzetközi Könyvvásáron, csütörtökön, november 11-én, 13 órától a Nemzeti Színház beszélgető sarkában (Előcsarnok, emelet, jobb) ősbemutatóra kerül sor, Szávai Géza: Láss csodát! című könyvét mutatjuk be, a szerzővel jómagam beszélgetek.


"Látni és rajzolni is velünk, tőlünk, felnőttektől tanul a kisgyerek. Miközben rögzíti amit (és ahogyan!) lát, néha döbbenetes kifejező erővel közli gondolatait, érzéseit, fogalmazza meg "közérzetét a világban". Ezeket a magánemberi élményeimet szerettem volna közösségi élménnyé kiáltani három évtizeddel ezelőtt, amikor elhatároztam, hogy Gyermekvilág trilógiát írok. "Tegyük szellemi élményünkké a gyereket!", hangoztatom azóta, már nem csupán apaként, hanem íróként, szerkesztőként, aki gyerekek ezreivel, tízezreivel írtam-rajzoltam-meséltem közösen." 
(a Szerző)





Izgatottan várom az új kötetet, hiszen  a Hazugság forradalma, amely a mese születését járja körül és a Ribizlikávé, a mely a gyerek nyelvét és világát mutatja be, már egyetemi tananyag a diákjaim számára. A trilógia harmadik kötete  az értelmi és érzelmi látást, a rajzban való gondolkodást vizsgálja meg. 

Várunk benneteket holnap a színházban, hogy csodát láthassunk:)
14 órától a Pont Kiadó mutatkozik be a Babes-Bolyai Egyetem marosvásárhelyi kirendeltségének Óvodás és kisiskoláskor pedagógiája szakon tanuló diákjai számára.

A szerző honlapja: http://www.szavaigeza.hu/

Nincsenek megjegyzések: