kedd, december 8

Jön a Mikulás. Hol? Túl a Maszat Hegyen:)

"Röpülj hajó! Röpülj hajó! Csak a jóknak legyen ma jó. Aki rossz annak vacak legyen Túl a Maszat-hegyen. Aludni végképp nincs idő momentán, De útra kell most kelni, fájdalom. Egy messzi népnek épp szügsége lett rám. Hej. A paplan szúr, s a párna nyom, Új kalandok vágya von, Elhajózom én az ágyamon. Röpülj hajó! Röpülj hajó! Csak a jóknak legyen ma jó. Aki rossz annak vacak legyenTúl a Maszat-hegyen. Elindulok hát én hős kalandor. Utamba állhat gaz, britangi doszt. Akármi vár, hol hajóm lelandol. Hej Én leugrok róla oszt' A karom igazságot oszt, Irtom én a pacát és a koszt! Röpülj hajó! Röpülj hajó! Csak a jóknak legyen ma jó. Aki rossz annak vacak legyenTúl a Maszat-hegyen."


"Sika-sika Szeplő, szutyok! Licsi. plocsi! Iszkoljatok! Löggy-blöggy! Lötyi-Plötty! Eltűnjetek! Sika-sika! Piszok, retek! Sirr, surr! Sirr, surr!"



"Bit tegyen egy angol bárd ha gyötri őt az angol nátha hátra dincsen bás tehát iddom kell egy forró bézes bézes gyógyteát bert a dátha well well well csak dem búlik el el el Orrom fúvom torkom krákog szép eblékek széttört álbok aggyi binden föltolul verset költök teám bellett angolul verset költök yes yes yes Pláne ha bég keksz is lesz Angol gyelven irom versem steaket rágok bajdnem gyersen angolosra sül a hús kedvem bégis bégis bégis bélabús bert a dátha well well wellcsak dem búlik el el el Elhangzott a jel jel jel itt vagyok hát well well well"


Egyik legszebb Mikulás ünnepünk volt a hétvégén. A Mikulás csupacsupa flow élményekkel teli zsákot hozott nekünk. Ágnes és Ildi javaslatára felutaztunk Kolozsvárra és megnéztük a Túl a Maszat Hegyen, avagy Muhi Andris és a pacák birodalma előadást, ami Varró Dániel 2003-ban írt meseregénye alapján készült.


A történet főhőse egy nyolcéves kisfiú, Muhi Andris, aki elindul meglátogatni óvodai barátját, Maszat Jankát, aki a Maszat-hegyen túl lakik, ahol természetesen mindenki maszatos. Útja során találkozik a náthás angol költővel, a nagy zsiráfmadárral, Makula bácsival, a Babaarcú Démonnal valamint a Paca cárral, aki a Maszat-hegyet azzal a veszéllyel fenyegeti, hogy pacákkal elárasztja a békés, maszatos népet. Jankát foglyul ejtik a szélsőségesen tiszta Barbár Takarítók, és meg akarják mosdatni, de Andris végül kiszabadítja. Ezután Paca cár Pali kalóz ejtik rabul Jankát és Andrist, innen is kiszabadulnak, és megküzdenek a cár seregeivel. Tényleg 6-99 éves korig mindenkinek ajánlható. Nézzétek meg:)
http://www.erdely.ma/ajanlo.php?id=58968

A vödrös jelenet (amit Bogdán Zsolt adott elő) nagyon megnyerte a tetszésünket.


"Vagyok a vödör - szállj, dalom!-Ki szomjúság és fájdalom Alól Dalol. Üres vagyok és hontalan, Szívembe únos-untalan Bebú A bú Hisz szép vagyok még és deli, hát mért nem töltötök teli? Ó, ért öröm, nem is kevés Ivott belőlem fecske, és Füle-Müle.Oly ifju voltam és szeles Úsztam a lét mosószeres Vizén Biz' én Pucoltam pacát, foltot is, lehettem volna boldog is, Vidor Vödör Hisz szép vagyok még és deli, Hát mért nem töltötök teli? A bú szívem felökleli, Hát mért nem töltötök teli? És elfeledtetek nosza, rám ült az elmúlás koszas Mocsok Tocsog. Örökké szomjú kín gyötör,Vagyok a bús piros vödör. Szegény Edény A bú szívem felökleli, Hát mért nem töltötök teli? Hisz szép vagyok még és deli, Hát mért nem töltötök teli?"


A gyerekek nagyon élvezték, és mi tagadás mi is:) Csak Koppány pityeredett el kicsit a végére és Péterke firtatta, hogy miért volt szomorú a veder. Emellett olyan jó volt újra gyereknek lenni...




Ezt követően Ágnes testvérénél, Imoláéknál ebédeltünk, a gyerekek kipucolták a cipőket a Mikulásnak, meggyújtottuk az adventi koszorút. Volt pokrócban hintáztatás Péterke szülinapja alkalmából, társasjáték, beszélgetés, kávézás:)








És még nincs vége:)

"Összenéztek nevetve még:
Hülyék voltunk mi tök hülyék,
És szaladtak. Na itt a vége,
Úgy szép a lóláb, ha kilóg..
Eddig tartott az epilóg
.”

Nincsenek megjegyzések: