szombat, október 31

Hetes:)

Az enneagram tipológia szerint hetes vagyok. Imola (http://www.enneagram.ro) elkészítette velem az interjút és kiderítette a típusomat. Azóta is sokat gondolkodom, hogy hogyan lehet megvalósítani azt, hogy:

Ha a Hetes lelassít és elkezdi érzékelni/értékelni a jelenlevő valóságot, tükröződő lesz mint egy egészséges Ötös, felelősségteljes mint egy egészséges Hatos, megbocsátó mint egy egészséges Egyes, és önálló mint egy egészséges Nyolcas.

Az én használati utasításom:

A dolgoknak általában a jó oldalát látom, és várakozón tekintek az új élmények felé. Izgatnak az új elgondolások, ötletek, és hajlamos vagyok egyik témáról vagy tervről a másikra ugrani. A munkámban és az emberekben szeretem megtalálni azt, ami érdekes, lenyűgöző vagy kihívás. Ha túl sok a rutin, vagy unalmassá válnak a feladatok, elveszthetem a türelmem, neheztelek és valószínűleg odébbállok.

Jól kommunikálok és a motiválás is erősségem. A negatív gondolkodás vagy a közömbösség viszont bosszant, menekülök előle. Azt szeretném leginkább, hogy mindenki ossza a lelkesedésem. Az emberek néha azt mondják rólam, hogy túlságosan is pozitív beállítottságú vagyok, és hogy legtöbbször nem akarom figyelembe venni, hogy mi mehetne rosszul. Pedig én csak a megoldási lehetőségeket igyekszem megtalálni bármilyen helyzetben.

Lényeges számomra, hogy lehetőség szerint ne korlátozzanak a választásaimban. Ez a jog mindenkinek jár, és zavar, ha valaki tekintélyelvűen lép fel készre szabott irányelvekkel, szabályokkal. Nem is az a fontos, hogy azt, ami felkeltette az érdeklődésem, azonnal megtapasztaljam, hanem hogy nyitva legyen rá az opcióm, tudjam, hogy elérhető.

Általában sok dolgot végzek könnyedén egyszerre, de az is meglehet, hogy szétszórttá válok, ha nehéz választanom a sok lehetőség között. Legszívesebben nyújtanám az időt, hogy minden beleférjen – de ehelyett gyakran egyszerűen elkések, vagy nem úgy végzem el a feladataim, ahogyan vállaltam.

A hetesek rajongók, energikusak, életteliek és optimisták. Hozzá akarnak tenni vmit a világhoz.

Hogy jöjj ki velem

Adj társaságot, kedvességet és szabadságot.
Bonyolódj bele velem serkentő beszélgetésbe és nevetésbe.
Értékeld ötleteimet, hallgasd meg történeteimet.
Ne próbálj megváltoztatni. Fogadj el magamért.
Felelj önmagadért. Nem szeretek pisisekre vigyázni.
Ne mondd meg, mit csináljak.

Mit szeretek a Hetességben

optimista vagyok és nem tör le az élet.
spontán vagyok és szabad szellemű.
kimondom, amit kell, és botrányos vagyok. Ez vicces.
kedves vagyok és javítok a világon.
van merszem kockáztatni és új kalandokat kipróbálni.
sokminden érdekel és sokmindenhez értek.

Miért nehéz Hetesnek lenni

soha nincs elég időm..
nem élvezem a specializációk előnyeit; nem ragadok le egy karriernél.
mindig elveszek a terveimben, fantáziálásaimban.
bekerítve érzem magam egy szemtől-szembe kapcsolatban.

A Hetes gyerekek

kalandvágyók, akcióközpontúak
izgalmat keltenek
nem szeretnek egyedül lenni
még a felnőtteket is átvágják
álmodnak a felnőttkor szabadságáról

Nincsenek megjegyzések: