péntek, július 31

Müller Péter hamarosan Marosvásárhelyen



Szilveszterkor gondolkodtam: mi is legyen az idén az újévi fogadalmam? Nekem ez bevált: ha kimondom, leírom és megígérem magamnak, akkor van bennem egy erős belső kényszer arra, hogy meg is valósítsam.


Régóta van egy titkos, rejtett álmom. Akkor kezdődött, amikor először megláttam a Mesterkurzus weboldalt. Még a Sapientián dolgoztam és a Deus Probidebit házban volt a Tanszék. Élesen emlékszem erre a percre.

Liza hívta fel a figyelmemet először az oldalra és az előadássorozatra: http://www.mesterkurzus.com/

Akkoriban még hetente, kéthetente jártam Pestre, de sohasem úgy, hogy részt tudjak venni az előadásokon. Csak fájt a szívem...Nálunk miért nincs ilyen? Vannak nekem egyáltalán Mestereim?

Popper Péter tanított a doktorin, emlékszem, mennyire meg voltam hatódva, hogy az órákon mellette ülhettem. Ittam a szavait, ettem a könyveit. Az egyik Mesterem ő.

A másik Müller Péter. Őt nem ismertem személyesen. Még ífjú egyetemista koromban kezdtem el olvasni a könyveit. A szobatársnőmnek volt meg a Kígyó és kereszt és a Lomb és gyökér...Nekem és hozzám szólt, megérintett, elvarázsolt. Minden könyvét megvásároltam és a helyük itthon az ágyunk feletti polcon vannak. Oda csak a legfontosabbak kerülnek fel...A Mestereim...

Visszatérve az újévi fogadalmamhoz: elég merész célt tűztem ki. Meghívom a Mesterkurzust a Kulcs Egyesület nevében. Amit magam előtt láttam: a teltházas Kultúrpalota, a Mesterek, a vastaps. Szavak, gondolatok, amelyek mindig elkísérnek. Ez egy életreszóló élmény lesz...A bakkancslista egy állomása.

Egy dolog volt csak biztos. Akarom. Nagyon akarom.

"S ahogy a rosszra, a jóra is rá kell szokni. Vérré, reflexszé, ösztönné, jellemmé és végső soron sorssá csak az lesz, amit sokszor ismételünk. Ha valamiben nincs hosszú időn át tartó munka: sohasem lesz a miénk. Ezért a valódi akarat nem csupán az, ami benső Vezérünktől eredően villámként átcikázik rajtunk, s bevilágítja lelkünk homályos tájait, hanem az, amit sokáig akarunk. Hogy “Mit tegyek?”, azt már tudom. De ez még kevés. Az igazi akaratot onnan lehet felismerni, hogy az hétfőn, kedden, szerdán, októberben, novemberben, decemberben, jövőre és még húsz év múlva is akarom.” (Müller Péter: Titkos tanítások)

Január 5-én írtam meg a levelet Péternek, a Mesterkurzus főszervezőjének. Lestem a maileket, válaszol vagy nem válaszol...Mi lesz? Válaszolt! Sőt, örült is, hogy megkerestük. Számos levelet váltottunk, aztán komolyra fordult a dolog és meglátogattak bennünket tavasszal Marosvásárhelyen, hogy elbeszélgessünk erről a tervről. Jó érzés volt, ahogy hozzám, hozzánk viszonyultak. A korrektségük. És a bizalom, ami kimondatlanul is alapja lett mindennek.
Kerekasztal beszélgetés szerveztünk, buliztunk, sétáltunk, üzleti terveket fontolgattunk. És megszületett a megállapodás, belevágunk!



Utána mi látogattuk meg őket. A meghívásukra Edével részt vehettünk az Uránia Filmszínházban az első Mesterkurzusunkon, április 26-án, Mindennapi játszmáink, Az emberi kapcsolatok pszichológiája címmel. Előadók voltak: Szendi Gábor, Prof.Dr. Bagdy Emőke, Popper Péter, Müller Péter. Felejthetetlen élmény volt... Személyesen köszöntöttek bennünket a színpadról. Ede majdnem leesett a balkonról meghatódottságában:) Nekem meg kicsordultak a könnyeim. Úristen, itt vagyok...Úgy belejöttünk, hogy az autóban hazáig egy előző Mesterkurzus hanganyagát is meghallgattuk. Bagdy Emőke már régi ismerősünk és amikor előadás után találkoztunk, ő is azt mondta szívesen jön:) Jó volt hallani...A harmadik Mester az életemben:)

A nap legfontosabb eseménye az volt, hogy Bea, Péter barátnője szólt, hogy Müller Péter vár bennünket a kávézóban. Minket????? Ha ezt én a csajoknak elmesélem...Timi meg Réka is nagy Müller Péter rajongó...Timi mondta is, Bridget, te egy mázlista vagy. Mi tagadás, tényleg az vagyok:)

Nagyon meglepett a közvetlensége, humora és az, hogy mennyire jól néz ki:) Fiatalos, lendületes, tele tervekkel, jövőképpel. Hetven évesen én is ilyen szeretnék lenni. Nagyon jó érzés volt vele kávézni. Magával ragadott a kisugárzása, kiegyensúlyozottsága, életereje. Csak egy fantasztikus ember írhat fantasztikus könyveket...Vehetem elő a bakkancslistám és kihúzhatom róla ezt a kívánságomat...

Végül is miért csodálkoztam? Hiszen “Aki szeret, annak fickándozik a szíve. Annak az élete színes, és süt a napja. Aki nem szeret, olyan tájakon jár, ahol nem süt a nap.” (Müller Péter: Szeretetkönyv)





Norvégiából hazajövet ismét egyeztettünk Péterékkel, melyek a még nyitott kérdések, miket kell még elintézni, lebeszélni. Feltöltődve és tele energiával a múlt hetet a szervezésre szántam. Mindenki örült, akivel a szervezés folytán kapcsolatba léptem, hogy hamarosan itt köszönthetjük Müller Pétert városunkban. Mentek a dolgok símán, mint a karikacsapás.

Szeptember 15-én Csíkszeredában és szeptember 16-án Marosvásárhelyen 19 órától sor kerül az első Mestrekurzusra! Kalandozás a lélek mélyén a legnépszerűbb magyar íróval: Belső utakon - Önmagunk felfedezése címmel.

Józsefattilásan kiver a boldogság, akár a veríték...) Bea meg Péter hétfőn érkeznek, hogy a Csíki helyszínt megnézzük, valamint, hogy aláírják a szerződéseket rádióval, tévével, újsággal. Hihetetlen...Mintha még csak most lett volna december 31 és az álom, hogy ez megvalósulhat...

Ami még hab a tortán, hogy a Sáros utca 13 szám alatt a könyvesboltot nyitunk közösen, ahol a jegyek mellett a Mesterkurzus kiadványai vásárolhatóak meg, augusztus közepétől: http://www.mesterkurzus.com/index.html?link=turkalo

A helység megtalálása is teljesen a vonzás törvénye szerint működött. Ágnessel kerestünk napok óta kiadó üzlethelységet és nézelődés közben leszóllított az a bérlő, aki a kinézett helységet kivette, majd meggondolta magát és átadta nekünk. Ezen már csak mosolyogni tudtunk...

“A Mindenség nem értelmetlenül kattogó, öntudatlan gépezet, hanem minden ízében Tudatos világ, amelyet egy Tökéletes Intelligencia teremtett, sőt benne van! Az atomoknak is van szerény értelmük, emlékük, érzékenységük, ők is követnek valamit: egy gondolatot, egy mintát, egy energia-törvényt, amelyből kristályok, hegyek, csillagok, növények és állatok lesznek….Ami láthatatlan, az a felfoghatatlan Bölcsesség irányító mintája, ereje, szelleme, mely mindent áthat, minden benne van és mindennel szétválaszthatatlanul egy!Az igazság nem az, amit gondolunk – hogy mi okos emberek egy oktalan Univerzum lakói vagyunk, hanem éppen fordítva: mi oktalan, önhitt és buta emberek egy abszolút Intelligens világnak nem “lakói”, hanem elválaszthatatlan részei vagyunk, melyben minden mindennel összefügg! Nem ok-okozati alapon, hanem eredendően és szétválaszthatatlanul. Nem tőlünk független díszletben élünk – hanem egyek vagyunk vele. Semmi sincs “külön”.” (Müller Péter: Jóskönyv)

Szóval alakul a molekula, mocorog az atom... Hiszem azt, hogy teltházas előadások lesznek. Gyertek! Már most karikázzátok be a szeptember 16-át:)


Már csak azért is, mert előadás után beszélgetés és dedikálás. Ha a ti bakkancslistátokon is rajta a van a Müller Péterrel való találkozás, akkor most itt az alkalom arra, hogy kihúzhassátok róla...Jó lesz feltöltődni együtt. Erővel...szeretettel.

Nemcsak azért vagyunk manapság kimerültek, mert sokat robotolunk, hanem mert olyasmit csinálunk, amit nem szeretünk, és olyan légkörben élünk, amelyben nincs szeretet. Ha valamit szeretettel teszünk, észre sem vesszük, milyen teljesítményre vagyunk képesek. A szeretet mérhetetlenül sok energiát ad. Fáradhatatlanná teszi az embert, feltölti erővel.” (Müller Péter: Szeretetkönyv)




Nincsenek megjegyzések: