Egy jó hír mára: végre megjelent közös kötetünk, Anyanyelvolvoktatás metamorfózisai (Pletl Rita szerk., Scientia Kiadó, 2008, Kolozsvár) címmel.
A kötet tanulmányai a 2005-2006-os tanévben lebonyolított országos hatókörű eredménymérés anyagának a különböző szempontú feldolgozásaiból keletkeztek. Egy folyamatvizsgálat helyzetképei, amelyek a romániai magyar iskolahálózatban tanuló diákok írásos dokumentumai alapján bemutatják az írásbeli kifejezőképesség színvonalának alakulását az egymásra épülő különböző iskolatípusokban (elemi, általános iskola, líceum), a fogalmazások jellegzetességei alapján vizsgálják az anyanyelvoktatás hatékonyságát, az alapadatokból kirajzolódó kép alapján próbálják feltérképezni a változó iskolában kibontakozó tendenciákat. Törekvésünk, hogy a fogalmazások alapján, hiszen ezek az írásbeli műveltség legjobb mutatói, bemutassuk a magyar anyanyelvű diákok közös kommunikációs alapműveltségének jellegzetes vonásait. A megvalósítás lehetőségét a vizsgálati minta reprezentatív volta (a lépcsőzetes mintavétel szabályai szerint állítottuk össze), illetve a mérőeszközök (fogalmazási feladatok) változatossága biztosítja.
Ugyanitt régebbi közös köteteink is kaphatók, amelyekben saját tanulmányaim is szerepelnek:
Önpusztító lázadás (szerk. Albert-Lőrincz Enikő) Átfesthető horizont (szerk. Albert-Lőrincz Enikő) Emlékezet és kommunikáció (szerk. Gagyi József) |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése