Szerzők: Kádár Annamária, Bodoni Ágnes
Számos pedagógus van, aki örömteljes, eredményes, flow élményekben gazdag pedagógiai tevékenységet folytat a zord külső körülmények dacára. Timár (2006) kutatásának eredményei is rávilágítottak arra, hogy a
pedagóguspálya alacsony presztízse nem befolyásolja számottevően a pályaszeretetet és a munkához való pozitív hozzáállást. Kérdésként tevődik fel, hogy a pedagógusok mekkora elégedettséget és örömet, flow élményt élnek meg a munkájuk kapcsán?
Csíkszentmihályi Mihály (1997) által leírt áramlat-élményt nemcsak a játékban, sportban, szabadidős tevékenységekben, hanem a munkában, sőt a pedagógusi munkában is megtapasztalhatjuk, amennyiben teljes összpontosítással a feladatra koncentrálunk. Mindez egy szorongástól mentes környezetben lehetséges, ahol lehetőség adódik a hiteles megnyilatkozásokra, mivel ilyenkor a pedagógus értékrendje, véleménye is spontánul megnyilatkozhat.
Úgy gondoljuk, hogy a pedagógia szakon képződő diákok akkor fognak gyakorló pedagógusként átélni áramlat élményeket, ha a pályára való felkészülésük során megtapasztalják ezt az élményt.
A teljes cikk olvasható itt:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése