hétfő, április 11

Kalandok és álmok szakmai nap Marosvásárhelyen



Ha elmondod, elfelejtem. Ha megmutatod, talán emlékezni fogok rá. Ha részt veszek benne, megértem...
2011. április 9.-én, szombaton 9.00 órától Marosvásárhelyen a Bolyai Farkas Elméleti Líceumban  Kalandok és Álmok Szakmai Napra került sor
"Kalandok és Álmok: avagy saját-élmény, non-formális tanulás, játék és kihívás a nevelésben, személyiségfejlesztésben és oktatásban" címmel.
 

Az esemény szervezői:
Kulcs Szociálpedagógusok Egyesülete (Marosvásárhely),
Outward Bound Romania (Marosvásárhely),
Zabhegyező Gyerekanimátorok Egyesülete (Budapest)
és a Kalandok és Álmok Szabadidőpedagógiai és Animációs Szakmai Műhely (Budapest)

Sajtóvisszhang: http://www.e-nepujsag.ro/hir.php?m=53413




































A tevékenységközpontú, tapasztalati tanulás nemcsak élményszerű, de egyben célszerű is, ugyanúgy alkalmas az ismeretek átadására, rendszerezésére, elmélyítésére, mint a hagyományos, ismeretközlő oktatás.  Azáltal, hogy élményeken, tapasztalatokon keresztül tanulunk, passzív befogadókból aktív alanyokká válunk ebben a folyamatban. Ez teremti meg a motivációs bázist az ismeretek befogadásához, az ismeretközlés mellett a kompetenciafejlesztés (szociális, érzelmi) is megvalósul. Ebben a tanulásszervezésben a természetes emberi tanulásformákat adaptálják az iskolai keretekhez. Mennyivel jobb bemenni úgy egy órára, hogy tudjuk, ott jó hangulat, nyugodt a légkör  és jól érezzük magunkat. Az élménypedagógia segítségével a diákok könnyebben motiválhatóak arra, hogy valami olyasmiről tanuljanak, amiről általában nehéz tanulni.

A tapasztalati, élményközpontú tanulás tudatosan létrehozott tanulási helyzetet jelent, melyben a kíváncsiságra építő felfedező tevékenység a kompetencia élményét nyújtja, a tapasztalatok feldolgozása pedig új ismeretekhez vezet.
A változatosan szervezett tevékenységközpontú foglalkozások lehetőséget jelentenek arra, hogy minél több pedagógus és diák tapasztalja meg munkája során a flow élményt. A foglalkozások vezetője segít (facilitál) és nem tanít, mivel a tudás forrása a résztvevő saját tapasztalata. A facilitátorok segítik, motiválják a résztvevőt a tanulási folyamatban, felmérik a csoportot, és megfelelő feladatokat választanak ki a számukra, ügyelnek a biztonságra, figyelik a csoportot és az értékelés során kihasználják a gyakorlatban rejlő tanulási lehetőségeket.

Ezeket a dolgokat tapasztalhattuk meg saját élmény szinten a különböző mühelyekben. Önfeledten játszódtunk, nevettünk, ismerkedtünk, tanultunk, kreatívan valósítottunk meg különböző dolgokat. Az iskola élettel telt meg és száznál több pedagógus kisdiákként tevékenykedett. Reméljük mától mindenki aki részt vett ezen a rendezvényen a maga módján csepegteti be tanóráiba ezeket az élményeket. Jó lenne, ha az iskolából is kalandokkal és álmokkal feltöltekezve tudnánk majd ballagni:)


Az előadók és a mühelyek részletes jegyzéke, leírása itt:
http://www.kalandokesalmok.hu/home/index.php


Adorjáni Csilla, Gábor Júlia: Próbáld ki te is! Milyen a másság?
Bányai Sándor: Bevezetés az élménypedagógiába, avagy kivezetés a komfortzónából
Bartók Éva, Kacsó Erika: A fantázia szárnyain, kreativitást fejlesztő játékok
Horváth Éva, Kémenes Hajnal: Matek kicsit másképpen
Dáné Gabriella: Erőszakmegelőzés az osztályban
Horváth-Kovács Ádám: Csapatépítés? – miért és mikor?
Kelemen Katalin: Mozgáskultúra-fejlesztés
Bányai Sándor: Mit kell tennem hogy jó facilitátor legyek?
Kádár Annamária: Csapatépítő játékok pedagógusoknak H
Horváth Éva: Energetizáló, jégtörő játékok az osztályban
Dáné Gabriella: Erőszakmegelőzés az osztályban
Horváth-Kovács ÁdámAz expedíció mint a közösségi készségek fejlesztésének eszköze
Mátéfi Enikő, Bencze Emőke, Bölöni Ágnes: Asztalbábozás a Waldorf pedagógiában Bányai Sándor
Falmászásból jeles… avagya komfortzóna elhagyása és a csoport szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógusképzésben
Burkhardt Imola: Tipikus pedagógusi magatartásformákaz Enneagram szemszögéből Moldován Emese
Molnár Rozália: Népi gyermekjátékok személyiségfejlesztő hatása
Bartók Éva, Kacsó Erika: A fantázia szárnyain, kreativitást fejlesztő játékok
Kelemen Katalin, Hayashi Akio: A magyar és japán népi gyermeljátékok hasonlósága
Kelemen Katalin: Mozgáskultúra-fejlesztés
Szőcs Rajmond: Gyermekpszichodráma
Bodoni Ágnes: Rejtett tanterva pedagógiában
Horváth Éva: Osztályfőnöki órán alkalmazható tevékenységek
Dáné Gabriella: Szülők iskolája
Horváth-Kovács Ádám: Mitől iskola az Élmények Iskolája?










7 megjegyzés:

Kovács Orsolya írta...

Valóban önfeledten játszodtunk, nevettünk, ismerkedtünk,alkottunk, tanultunk. Nagyon tartalmas, kalandokban és álmokban gazdag nap volt...
Köszönjük, hogy élménydússá varázsoltátok ezt a napot.
Üdv. "a legfiatalabb résztvevő"

Kata írta...

Szuper lehetett! Sajnálom, h nem tudtam róla :( (Bartók Éváékat is ott látom a fotókon :) ) Köszönöm a megosztást!

Napraforgó írta...

Kedves legfiatalabb résztvevő, vagyis Orsi, örülök, hogy tetszett, mindannyian kiválóan éreztük magunkat. Olyan jó volt újra csoporttagnak lenni és önfeledten játszani.
Jövőre ugyanitt, ugyanígy:)

Napraforgó írta...

Kata, hírlevélben reklámoztuk a rendezvényt na meg a facebook-on. . Én kissé le vagyok maradva a blogírással, mivel az akkreditációs dosszién meg egy nagyobb volumenű pályázatban dolgozom.
De ígérem, behozom a lemaradást:)

Kata írta...

(Nem vagyok FB-on) Legközelebb jobban figyelek!

Debreceni Bea írta...

Ez annyira jó lehetett:)! Az egész amiről szól, a szakmai részével nagyon egyet tudok érteni, jó lenne egyre több iskolába eljuttatni. Grat!
Bea

Napraforgó írta...

Koszi Bea,igyekszunk minel tobb helye eljuttatni azon pedagogusok segitsegevel,akik reszt vettek a kepzesen.