csütörtök, július 23

Bakkancslista

Megnéztem ismét a Bakkancslista cimű filmet.
Két színészóriás egy filmben, Jack Nicholson és Morgan Freeman, egy milliomos és egy munkás, akiknek már kevés van hátra...Egyiknek vannak álmai, másiknak van pénze...Halál és életöröm vegyülete...Álmok, amikért élünk és amelyekre soha nincs idő vagy pénz, vagy mindkettő... A popperi gondolat motoszkál a fejemben: van, akinek kell egy halálos ítélet, hogy elkezdjen merni élni...

És a sztory a világ legdrágább kávéjáról engem is nagyon megnevettetett...

"Csészéje 16 ezer forint, különleges zamatát pedig elképesztő “utazásának” köszönheti. Tudja, miért a Kopi Luwak a világ legdrágább kávéja? Sokaknak nemcsak azért mehet el a kedve a világ legdrágább kávéjának megkóstolásától, mert egyetlen csészéje 16 ezer forintba kerül, hanem amiatt is, hogy a kávészemek, amelyekből a Kopi Luwak készül, egy, a cibetmacskafélék családjába tartozó állat, a közönséges (maláj) pálmasodró végbeléből kerülnek elő. A kávéfajta azért különösen drága, mert nagyon keveset “szüretelnek” belőle. A szemeket az Indonéziában honos közönséges pálmasodró székletéből vonják ki. Az állatok nyersen fogyasztják el a kávébabot, amikor az még vörös színű. Csak a termés puha héját emésztik meg, a többi áthalad a bélrendszerükön, majd távozik a szervezetükből. A kávészemeket, amelyekre meglehetősen nehéz rábukkanni, a kávéültetvények dolgozói kézzel válogatják ki az ürülékből. A Kopi Luwak különleges zamatát sokak szerint részben a pálmasodró gyomornedvének köszönheti."

Aztán újra átgondoltam a saját "bakkancslistámat". Évekkel ezelőtt megírtam...Fele már teljesült is...De vannak rajta még merész álmok. Hova is akartunk mindig eljutni-gondolkodtam-mivel is ajándékozhatnám meg magunkat a 9 éves házassági évfordulónkon? Igaz, bejártuk Skandináviát, de kell még valami élmény, valami, ami maradandó, amit soha nem felejtünk el, hogy igen, ez 2009-ben volt, az "új" életünk kezdetén...Amikor lejártak a vizsgák, ingázások, megmérettetések és idő van annyi mindenre, ami eddig kimaradt. És akkor villámlott belém a felismerés, hát a U2 koncert, évek óta álmodozunk róla. A Piramis koncertet kihúztam már a listáról, 2 éve december 26-án ott zokogtam a boldogságtól az Őszintén akarok élni-re...Felejthetetlen élmény, igazi flow...A legnagyobb flow élmény az életemben...

Szerencsére a U2 pont most turnézik:))) Régóta figyelgetem a koncertállomásokat, sőt a Berlini koncertről is fantáziálgattam, de nem jött össze. A Mesterkurzus szervezőinek, Péterék közbenjárásával megvannak a jegyek augusztus 9-re, Zágrebbe, Horvátországba. A bakkancslista újabb állomása...És akkor a No line on the horizon-t is élőben hallhatom...Hideg futkos a hátamon...



Ede rettenetesen boldog. Legszebb ajándéka eddig. Az ő bakkancslistáján első helyeken szerepelt:) Jó újra tudatosítani honnan jövünk és hova megyünk...És hogy az álmaidért érdemes élni....

Nincsenek megjegyzések: